Proč jsem se stala lektorkou na téma výchovy dětí?

A proč byste mi měli věřit? Jaké mám zkušenosti?

Za svůj život jsem učila už tisíce dětí (a není to nadsazené číslo), hlídala jsem stovky dětí a poradila jsem už stovkám rodičů, jak vychovávat své děti. MÁM DAR jednat s dětmi tak, že mě poslouchají a následují. Mám u nich přirozený respekt. 

Mám dar děti intuitivně vnímat a nacítit se na ně. Už od malička. To jsem ale zjistila až v dospělosti, kdy jsem s tímto darem začala pracovat.

Už odmala jsem moc měla ráda děti. V naší velké rodině jsem byla nejstarší, takže jsem každé prázdniny hlídala skupinu sestřenic a bratranců a vymýšlela pro ně hry, aby se zabavily. Už od 10 let jsem máminým kamarádkám vozila děti v kočárku a hrála si s nimi. V pubertě jsem začala děti hlídat. Dělala jsem to často, protože mě to bavilo a děti se mnou vždy byly rády. Každé léto jsem také byla vedoucí na táborech.

V dospělosti jsem byla ta, která na dovolených vždycky hlídala skupinu malých dětí kamarádům, kteří šli do hospody. J Bavilo mě to a naplňovalo. Stávalo se mi, například na oslavách, svatbách a podobně, že když jsem někde hlídala 2 – 3 malé děti, za chvíli jich tam byla větší skupinka a já je pak hlídala celý večer. 🙂 Děti mě vždy přirozeně vyhledávaly, byla jsem pro ně vždy parťák, kamarádka. Stejně to mám i se svými dcerami(Jak to bylo přesně, se dočtete v MÉM PŘÍBĚHU).

Dělala jsem to cely život přirozeně. Až v dospělosti jsem došla k tomu, že je to můj talent.

Nemám sice vystudovanou psychologii, ale v dospělosti jsem si vždy hledala a studovala informace. Nejdřív jen ze zájmu, později cíleně, protože jsem chtěla změnit výchovu svých dcer. Pořád jsem hledala odpovědi na to, ze chci děti vychovat jinak, než jsem byla vychovaná já. Chtěla jsem změnit to, co se mi nelíbilo. O tom více píši v MÉM PŘÍBĚHU

Přečetla jsem stovky knih, od českých i zahraničních autorů. Navštívila jsem spoustu přednášek a diskuzí, prošla jsem mnoha kurzy. Jak kurzy na výchovu dětí, tak manažerské kurzy – například komunikaci, vliv emocí, vztahy s lidmi, i efektivní učení, vyjednávání a mnohé další. I tyto znalosti mi později pomohly ve výchově dětí. 

Vyzkoušela jsem různé metody výchovy na svých dvou dcerách, až jsem přišla na to, co funguje. Rodiče z mého okolí si všimli, že vychovávám děti trošku jinak, a byli zvědaví, jak to dělám, že mě bez problému poslouchají, a máme tak hezký vztah. Nejdřív za mnou chodily na rady kamarádky, a později i mí klienti, které jsem koučovala ve firmách. Takže jsem nakonec spoustě majitelů a top manažerů firem radila, jak vychovávat děti a lépe hravou formou zvládnout děti – od těch nejmenších až po puberťáky. 🙂

„Žádnou reklamu jsem si nikdy nedělala, všichni prostě jen viděli, že mi to s dětmi funguje.“

V tzv. „projektových hodinách na základních školách a zájmových centrech pro předškolní děti jsem učila již tisíce dětí.

Před sedmi lety jsem založila Dětský podnikatelský klub, kde učíme děti finanční gramotnosti a představujeme jim, jak znát hodnotu peněz, být úspěšný v životě, rozpoznat své skryté schopnosti a talenty a více je rozvíjet. Učíme také děti z chudých rodin a dětských domovů. Tím jsem si splnila své dětské sny – pomáhat lidem, dělat tvořivou práci a učit děti.

Zde mi prošly pod rukama opravdu již tisíce dětí všech věkových skupin. Od předškoláků až po teenagery. Učíme ve školách, vedeme příměstské tábory v dětských centrech či zábavných parcích. Netrávím s nimi celé dny, protože je učím v tzv. „projektových hodinách“. Ale o to je to náročnější. Máme v klubu vyzkoušeno, že učit 2 až 4 hodiny skupinu dětí, které mě vidí poprvé, je mnohem těžší než učit pravidelně stejné děti. Ony zkouší, co si na vás můžou dovolit. A když zjistí, že jste slabší, využijí toho. Když zjistí, že jste parťák, tak spolupracují. 

Na to, jak udržet celou dobu jejich pozornost a zároveň je něco naučit, jsem vyvinula ucelený systém projektových hodin, na který školím každého lektora klubu. A nezvládne to každý, i učitelům mateřských či základních škol trvá, než se takto specificky pracovat s dětmi naučí, a nejde to každému. Klíčem k udržení pozornosti je v hravá forma. Tu hodně využívám i ve výchově dětí. 

Učila jsem i dost dětí z dětských domovů a sociálně slabších rodin – a vždy jsem si je po čase získala na svou stranu. Vnímala jsem je jinak než většina lidí, a ony to vycítily. Snažila jsem se je ovlivnit v tom, aby věděli, že až vyrostou, můžou si sehnat kvalitní práci a mít peníze. 

Mám vyzkoušeno,  že tyto metody výchovy fungují na děti v každém věku. Na malé i velké. Samozřejmě s přizpůsobením vyjadřování a komunikace. Ale jde o principy a zásady – které zůstávají stejné.

Na základě všech životních zkušeností jsem začala dělat přednášky a semináře pro rodiče. Stala jsem se lektorkou na téma výchovy dětí. A nebyl to můj záměr ani sen, prostě to nějak přirozeně vyplynulo. Různé dětské kluby a centra v Brně mě začaly zvát na přednášky či praktické semináře. Když jsem poradila rodičům a jim to fungovalo, mela jsem z toho vždy radost. Rodičům vždy říkám: 

Neznám odpověď úplně na všechno. Ale umím se do dětí vcítit a rozpoznat jejich potřeby. A když nevím, tak se jich zeptám. 
A to mi u všech dětí funguje. 

A jelikož naživo zvládnu učit jen pár rodičů, rozhodla jsem své zkušenosti šířit mezi více lidí online formou. Tak vznikl projekt Tahák na dítě. Protože vím, že maminky, rodiče, pořád hledají na něco odpovědi. Do konce roku plánujeme vytvořit i online kurz, kde se budeme vše učit podrobně. 

Učila jsem už tisíce dětí. Mám dvě dcery, na kterých jsem se naučila, jak vychovat děti bez scén a pohlavků. A jak si mateřství užít, a ne ho protrpět. Pokud toužíte jít stejnou cestou, ráda vám ukážu, jak na to. O mé cestě k pohodovému mateřství si přečtěte zde.

Podívejte se na nový eBook TAHÁK NA DÍTĚ.

Praktický průvodce, který vás naučí, jak s dětmi nebojovat, ale spolupracovat.
Bez bití, křiku, vzteku a hádek. Ale v klidu a s ochotou.